Selecteer een pagina

Passend advies

Aftermarket auto-electronica

SCM-gecertificeerd

Achteruitrijcamera

Car Comfort Systems heeft oplossingen met achteruitrijcamera’s voor zowel auto’s met een af fabrieksysteem of voor auto’s waar achteraf een radiosysteem is ingebouwd.

Car Comfort Systems kan een achteruitrijcamera aansluiten op je bestaande autoradio met beeldscherm. Het scherm moet dan wel een ingang hebben om de achteruitrijcamera aan te sluiten. Mocht deze ingang niet aanwezig zijn op het scherm, dan is er vaak toch een oplossing door middel van een voertuig specifieke interface, waarmee we dan een ingang creëren waar de camera op aangesloten kan worden.

Zit er geen radio met een beeldscherm in uw voertuig, dan is de oplossing een los beeldscherm monteren. Dit losse beeldscherm heeft een camera ingang, waar we dan de camera op aan kunnen sluiten. Zet je de auto in de achteruit dan komt automatisch het zicht van achter de auto op het beeldscherm. Vaak is dit de oplossing in bedrijfsauto’s of vrachtauto’s.

Bij een bedrijfsauto biedt een achteruitrijcamera ook veel voordelen. Je hebt door de laadruimte geen binnenspiegel en je bent afhankelijk van je spiegels. Door een achteruitrijcamera te plaatsen zie je goed wat er achter de auto gebeurt. Zeker als je bijvoorbeeld veel op bouwplaatsen komt, of plaatsen waar veel materiaal en obstakels zijn, biedt een achteruitrijcamera echt een extra veiligheid voor uw voertuig. Ook een aanhanger aankoppelen met een achteruitrijcamera is vele malen eenvoudiger.

Benieuwd naar wat wij voor u kunnen betekenen?

Camper alarm Pandora Mini

De Pandora Camper Mini is speciaal ontworpen om uw camper te beschermen.
Het systeem beveiligt de ramen, luiken en deuren van uw camper door middel van draadloze magneetcontacten. Met deze contacten kunt u zelfs een fiets op de fietsendrager beveiligen. De Pandora Camper mini heeft een luide sirene (118dB) die afgaat bij een alarm; u krijgt dan ook direct een melding op uw telefoon. Met het inschakelen van het alarm schakelt u gelijk de startblokkering in.

Het inschakelen van het alarm gaat heel simpel: gewoon met uw originele sleutel. U kunt natuurlijk ook gebruik maken van de meegeleverde handzender met display of de gratis Pandora app.
De Pandora Camper mini heeft een speciale ‘STAY HOME’-functie die u gebruikt wanneer u in de camper (thuis) bent. U kunt zich dan gewoon bewegen in de camper terwijl alle ramen, luiken en deuren optimaal beveiligd blijven.

 

Kenmerken:

  • In- en uitschakelen via originele autosleutel
  • Gratis Pandora Connect app
  • Startonderbreker
  • Beveiligde communicatie
  • Geïntegreerde schok-/kantel- en bewegingssensor
  • Geïntegreerd volgsysteem (track & trace)
  • Geïntegreerd 4G GSM modem
  • Bluetooth sleutelhanger als 2e autorisatie
  • 1x GSM te koppelen als 2e autorisatie
  • Inloggen via website op uw alarm
  • Extreem laag stroomverbruik (10mA)

Opties:

  • Anti Hi-Jack functie
  • Op afstand starten van motor
  • Standkachel in- en uitschakelen
  • 3GAS+ gasalarm te koppelen
  • Draadloze blokkering (relais)
  • Externe temperatuursensor
  • Opties zijn afhankelijk van merk/model/bouwjaar en uitvoering

Systeemset:

  • 1x gebruikershandleiding
  • 1x afstandsbediening D-030 (met display)
  • 1x Bluetooth tag BT-760 (2e autorisatie)
  • 1x persoonlijke kaart voor de eigenaar
  • 1x alarmunit
  • 1x externe LED/Valet-knop
  • 1x beeper
  • 2x draadloze magneetcontacten DMS-100BT (wit)
  • 1x sirene PS-332BT (sirene met back-up accu)
  • 1x hoofdaansluitkabel van de alarmunit
  • 1x extra kabel van de alarmunit
  • 1x blokkeerrelais
  • 1x gebruikerslicentie (automatisch incasso per jaar)

Benieuwd naar wat wij voor u kunnen betekenen?

Car Comfort Systems is ook dealer van Pandora alarmsystemen.

De Pandora Camper Pro is speciaal ontworpen om uw camper te beschermen.
Het systeem beveiligt de ramen, luiken en deuren van uw camper door middel van draadloze magneetcontacten. Met deze contacten kunt u zelfs een fiets op de fietsendrager beveiligen. De Pandora Camper mini heeft een luide sirene (118dB) die afgaat bij een alarm, tevens krijgt u dan een melding op uw telefoon. Met het inschakelen van het alarm schakelt u meteen de startblokkering in.

Het inschakelen van het alarm gaat heel simpel: gewoon met uw originele sleutel. U kunt natuurlijk ook gebruik maken van de meegeleverde handzender met display of de gratis Pandora app.
De Pandora Camper Pro heeft een speciale ‘STAY HOME’-functie die u gebruikt wanneer u in de camper (thuis) bent. U kunt zich dan gewoon bewegen in de camper maar alle ramen, luiken en deuren blijven optimaal beveiligd.
De afstandsbediening met OLED-display zorgt voor volledige controle over het voertuig, zelfs in gebieden zonder GSM- en GPRS-dekking.

 

Kenmerken:

  • In- en uitschakelen via originele autosleutel
  • Gratis Pandora Connect app
  • Startonderbreker
  • Beveiligde communicatie
  • Geïntegreerde schok-/kantel- en bewegingssensor
  • Geïntegreerd volgsysteem (track & trace)
  • Geïntegreerd 4G GSM modem
  • Bluetooth sleutelhanger als 2e autorisatie
  • 1x GSM te koppelen als 2e autorisatie
  • Inloggen via website op uw alarm
  • Extreem laag stroomverbruik (10mA)

 

Opties:

  • Anti Hi-Jack functie
  • Op afstand starten van motor
  • Standkachel in- en uitschakelen
  • 3GAS+ gasalarm te koppelen
  • Draadloze blokkering (relais)
  • Externe temperatuursensor
  • Opties zijn afhankelijk van merk/model/bouwjaar en uitvoering

Systeemset:

  • 1x gebruikershandleiding
  • 1x afstandsbediening D-043 (met display) Long Range
  • 1x Bluetooth tag BT-760 (2e autorisatie)
  • 1x Bluetooth tag BT-770 (2e autorisatie)
  • 1x persoonlijke kaart voor de eigenaar
  • 1x alarmunit
  • 1x externe LED/Valet-knop
  • 1x beeper
  • 5x draadloze magneetcontacten DMS-100BT (wit)
  • 1x sirene PS-332BT (sirene met back-up accu)
  • 1x hoofdaansluitkabel van de alarmunit
  • 1X extra kabel van de alarmunit
  • 1x blokkeerrelais
  • 1x gebruikerslicentie (automatisch incasso per jaar)

Benieuwd naar wat wij voor u kunnen betekenen?

Cruisecontrol

Het rijden met cruisecontrol zorgt voor extra comfort tijdens het rijden. Het werkt ontspannend en u zult minder snel vermoeid raken. Wanneer je de cruisecontrol hebt ingeschakeld hoef je zelf niet je voet op het gaspedaal te houden. Tevens is de kans op snelheidsboetes kleiner. Door de contante snelheid is besparing van brandstof mogelijk: in de meest gunstige gevallen kan de brandstof besparing oplopen tot 10 procent. De bediening van een cruise control is erg eenvoudig, u accelereert tot de gewenste snelheid, vervolgens tipt u de bedieningshendel van de cruise control aan en uw snelheid is geprogrammeerd. De meeste cruisecontrol’s zijn tevens voorzien van een speed limiter.

Rijd je op een snelweg met trajectcontrole en stel je de maximumsnelheid in, dan weet je zeker, dat je zonder risico op een boete reist. Ook als je veel in de stad rijdt, bijvoorbeeld op een ringweg, is een cruise control ook heel handig om snelheidsovertredingen te vermijden.

 

 

Dashcam

Een dashcam is een camera die opnames maakt tijdens de autoritten. Meestal wordt deze achter de binnenspiegel gemonteerd aan de vooruit en in veel gevallen ook in het midden aan de achteruit. Car Comfort Systems plaatst de camera’s dus hoog op de ruit, zodat je hier als bestuurder totaal geen hinder van ondervind. Tevens wordt de bekabeling helemaal weg gewerkt achter de originele bekleding van het voertuig. De dashcam wordt aangesloten op een vaste voeding, start automatisch op wanneer je de auto start en begint direct met opnemen.
In de dashboard camera’s zit vaak GPS geïntegreerd. Doordat de dashcam werkt met een ingebouwde GPS, verzameld hij meer gegevens zoals GPS locatie, tijd, datum weergave, G-kracht, impact- en snelheid gegevens. Zelfs de gesprekken die in de auto plaats vinden kan je laten opnemen. Je kan dit zelf instellen. Je kunt dus terug zien wat er tijdens je rit gebeurd is. Wanneer er een incident is, slaat hij dit direct op en kan je, afhankelijk van het model, het incident direct terug kijken.

Met een dashcam ga je met een veiliger gevoel op weg. Op deze manier heb je altijd bewijs door middel van een video-opname. Een veilig gevoel voor jezelf maar ook voor je medewerkers of personeelsleden.
Er zijn verschillende type dashcams:

  • Met of zonder GPS
  • Met of zonder Wifi
  • Verschillende soorten data opslag (32gb t/m 256gb)
  • Verschillende soorten camera kwaliteit
  • Met of zonder nachtmodus

Handsfree bellen

Bluetooth wordt niet alleen meer gebruikt om handsfree te bellen, maar inmiddels ook veel gebruikt om audio te streamen naar de luidspeakers van de autoradio. Genieten van uw eigen nummers via Spotify of een andere dienst en tevens direct gesprekken aan kunnen nemen wanneer er gebeld wordt.

Afhankelijk van het type carkit kunnen muziekbestanden, luisterboeken en podcasts vanaf je smartphone worden afgespeeld via de speakers in je auto. Naast muziek luisteren kun je met de bluetooth carkit natuurlijk ook handsfree bellen. Zodra je wordt gebeld, wordt het geluid van de muziek tijdelijk uitgezet. Navigeert u via uw telefoon dan gaat in de meeste gevallen ook de navigatie-stem via de speakers van het voertuig.

Er zijn verschillende soorten carkits op de markt. Voor praktisch iedere auto is er een oplossing om een carkit te installeren. Car Comfort Systems heeft de ervaring en kennis in huis voor een passende oplossing in uw voertuig.

Per merk auto, type auto en bouwjaar heeft je auto specifieke kabels nodig om een carkit te kunnen installeren. Car Comfort Systems zoekt dit voor u uit en verzorgt daarna uiteraard ook de professionele montage.

In ons assortiment hebben we ook interfaces welke integratie van Bluetooth mogelijk maakt in bijna iedere originele af fabriek autoradio. Het is een duurdere maar vaak mooiere oplossing. Dus mist jouw auto de mogelijkheid voor Bluetooth, grote kans dat Car Comfort Systems dit kan leveren en monteren.

Klasse 1 alarm

Een klasse 1 alarm is een SCM CCV gecertificeerde startonderbreker. Een startonderbreker is vaak af-fabriek op een auto aanwezig, maar niet ieder voertuig heeft een goedkeuring vanuit Kiwa-SCM. Car Comfort Systems kan dit voor u controleren en staat hij in de lijst van goedgekeurde systemen, dan kunnen wij het voertuig ook certificeren. Bij diverse voertuigen welke binnen de EU geleverd zijn is er een goedkeuring vanuit Kiwa-SCM, echter bij sommige keyless entry voertuigen moet er een extra beveiliging in de sleutel gemonteerd worden (Ke01) om de auto te mogen certificeren. Voertuigen van buiten de EU kunnen nooit origineel gecertificeerd worden.

Heeft uw voertuig geen Kiwa-SCM goedgekeurde startblokkering, maar heeft u deze wel nodig voor de verzekering, dan kan Car Comfort Systems uw auto voorzien van een startblokkering en certificeren volgens de Kiwa-SCM richtlijnen.

Wat doet een klasse 1 alarm precies?

Een klasse 1 alarm is een startonderbreker welke middels een transponder in de sleutel het voertuig blokkeert. Een startonderbreker zorgt ervoor dat het voertuig niet gestart kan worden, zonder dat de juiste sleutel aanwezig is. Dit is bij voertuigen met een origineel goedgekeurde startonderbreker.

Bij een aftermarket klasse 1 alarm wordt er gebruik gemaakt van een systeem met een extra autorisatie. Bij extra autorisatie wordt gebruik gemaakt van een extra transponder/handzender om het voertuig vrij te geven. Zonder deze autorisatie kan het klasse 1 alarm niet worden gedeactiveerd. Hierbij wordt vaak de startmotor onderbroken, maar bij een hybride of elektrisch voertuig is het dikwijls een blokkering op de versnellingshendel.

Benieuwd naar wat wij voor u kunnen betekenen?

Klasse 2 alarm

Een klasse 2 alarm is een SCM CCV gecertificeerd alarmsysteem. Een klasse 2 alarm is echt een extra toevoeging bovenop de startblokkering, welke ook daadwerkelijke een inbraak registreert. Een klasse 2 alarm is vaak af-fabriek op een auto aanwezig, maar niet ieder voertuig heeft een goedkeuring vanuit Kiwa-SCM. Car Comfort Systems kan dit voor u controleren en staat hij in de lijst van goedgekeurde systemen, dan kunnen wij het voertuig ook certificeren. Bij diverse voertuigen welke binnen de EU geleverd zijn is er een goedkeuring vanuit Kiwa-SCM, echter bij sommige keyless entry voertuigen moet er een extra beveiliging in de sleutel gemonteerd worden (Ke01) om de auto te mogen certificeren. Voertuigen van buiten de EU kunnen nooit origineel gecertificeerd worden.

Heeft uw voertuig geen Kiwa-SCM goedgekeurd klasse 2 alarm, maar heeft u deze wel nodig voor de verzekering, dan kan Car Comfort Systems uw auto voorzien van een klasse 2 alarm en certificeren volgens de Kiwa-SCM richtlijnen.

Wat doet een klasse 2 alarm precies?

Bij een klasse 2 alarm wordt de auto beveiligd tegen inbraak en diefstal. doordat er beveiliging is op alle deuren, kofferklep en motorkap. Daarnaast is het interieur voorzien van een interieurbeveiliging door middel van sensoren of een radarsensor welke onzichtbaar in het interieur van het voertuig is verwerkt. De sensoren detecteren beweging in de auto als bijvoorbeeld het raam wordt ingeslagen en het voertuig binnengedrongen wordt. Het klasse 2 alarm is ook voorzien van een noodstroomsirene. De noodstroomsirene is voorzien van een eigen accu, zodat als de voeding wordt onderbroken deze gewoon blijft door loeien. Dit gaat door totdat de back-up accu leeg is.

Een aftermarket alarm klasse 2 systeem is tevens voorzien van een extra autorisatie. Het alarm reageert dan niet meer alleen op de originele sleutel, maar moet na het openen van de deuren met de originele sleutel ook nog een extra autorisatie ontvangen. Dit kan zijn door middel van een handzender of een keycard. Ziet het alarmsysteem de handzender of keycard niet bij ontgrendeling van de portieren, dan zal na 15 seconden het alarm afgaan. Deze regel is door Kiwa-SCM ingevoerd in 2015 en maakt dat een aftermarket alarm een veel betere beveiliging is dan een origineel alarm.

Klasse 3 alarm

Een klasse 3 alarm is een SCM CCV gecertificeerd alarmsysteem. Identiek aan een klasse 2 alarm, echter uitgebreid met een hellingshoeksensor. Hierdoor is het voertuig ook beveiligd tegen wegslepen. Een klasse 3 alarm is echt een extra toevoeging bovenop de startblokkering, welke ook daadwerkelijke een inbraak registreert. Een klasse 3 alarm is vaak af-fabriek op een auto aanwezig, maar niet ieder voertuig heeft een goedkeuring vanuit Kiwa-SCM. Car Comfort Systems kan dit voor u controleren en staat hij in de lijst van goedgekeurde systemen, dan kunnen wij het voertuig ook certificeren. Bij diverse voertuigen welke binnen de EU geleverd zijn is er een goedkeuring vanuit Kiwa-SCM, echter bij sommige keyless entry voertuigen moet er een extra beveiliging in de sleutel gemonteerd worden (Ke01) om de auto te mogen certificeren. Voertuigen van buiten de EU kunnen nooit origineel gecertificeerd worden.

Heeft uw voertuig geen Kiwa-SCM goedgekeurd klasse 3 alarm, maar heeft u deze wel nodig voor de verzekering, dan kan Car Comfort Systems uw auto voorzien van een klasse 3 alarm en certificeren volgens de Kiwa-SCM richtlijnen.

Wat doet een klasse 3 alarm precies?

Bij een klasse 3 alarm wordt de auto beveiligd tegen inbraak en diefstal. doordat er beveiliging is op alle deuren, kofferklep en motorkap. Daarnaast is het interieur voorzien van een interieurbeveiliging door middel van sensoren of een radarsensor welke onzichtbaar in het interieur van het voertuig is verwerkt. De sensoren detecteren beweging in de auto als bijvoorbeeld het raam wordt ingeslagen en het voertuig binnengedrongen wordt. De hellingshoeksensor zorgt ervoor dat de auto beveiligd is voor wegslepen. Bij het inschakelen van het alarm wordt de nul positie bepaald. Helt de auto nu plus minus 5 graden over ten opzichte van de nul positie, dan zal het alarm afgaan. Het klasse 3 alarm is ook voorzien van een noodstroomsirene. De noodstroomsirene is voorzien van een eigen accu, zodat als de voeding wordt onderbroken deze gewoon blijft door loeien. Dit gaat door totdat de back-up accu leeg is.

Een aftermarket alarm klasse 3 systeem is tevens voorzien van een extra autorisatie. Het alarm reageert dan niet meer alleen op de originele sleutel, maar moet na het openen van de deuren met de originele sleutel ook nog een extra autorisatie ontvangen. Dit kan zijn door middel van een handzender of een keycard. Ziet het alarmsysteem de handzender of keycard niet bij ontgrendeling van de portieren, dan zal na 15 seconden het alarm afgaan. Deze regel is door Kiwa-SCM ingevoerd in 2015 en maakt dat een aftermarket alarm een veel betere beveiliging is dan een origineel alarm.

Klasse 4 alarm

Een klasse 4 alarm is een SCM-CCV erkend alarmsysteem. Het is echter niet een uitbreiding op een klasse 2 en 3 alarm, maar heeft een volledig andere werking.

Heeft uw voertuig geen Kiwa-SCM goedgekeurd klasse 4 alarm, maar heeft u deze wel nodig voor de verzekering, dan kan Car Comfort Systems uw auto voorzien van een klasse 4 alarm en certificeren volgens de Kiwa-SCM richtlijnen. In de praktijk zien we eigenlijk nooit dat er af fabriek een klasse 4 alarm is gemonteerd.

Bij een alarm klasse 4 moet gebruik worden gemaakt van een basisbeveiliging. De basisbeveiliging moet minimaal een klasse 1 alarm zijn of een klasse 3 alarm. In de praktijk zien wij nooit een klasse 2 alarm als basisbeveiliging.

Wat doet een klasse 4 alarm precies?

Een auto voorzien van een klasse 4 systeem kan nadat deze is gestolen worden getraceerd. Het systeem geeft de locatie van het voertuig door aan een Particuliere Alarm Centrale (PAC). Deze centrale heeft direct contact met de politie. Zij kunnen het voertuig, wanneer gesignaleerd, direct opsporen. Klasse 4 is een systeem dat 24/7 automatisch de positie van het voertuig kan bepalen en real-time kan doorgeven aan een PAC en is daarnaast een startonderbreker/blokkeersysteem. Dit systeem is minimaal voorzien van de volgende functies:

  • Real-time positiebepaling;
  • Directe communicatie met een PAC;
  • Blokkeersysteem dat verplaatsing van het voertuig op eigen kracht kan voorkomen. Deze blokkering kan bediend worden door de PAC;
  • Er is altijd een gecertificeerd beveiligingssysteem aanwezig, zoals een startonderbreker of een alarm.

De extra startblokkering is ter preventie van Jamming.:

Jamming is kortweg het verstoren van signalen. Het voertuigvolgsysteem in uw auto heeft een continue GSM-verbinding om in verbinding te blijven met onze servers en de alarmcentrale. Die GSM-verbinding is nodig om een alarmmelding te kunnen versturen. Dat weet de gemiddelde autodief inmiddels ook en die weet ook dat er apparaten zijn, jammers, die GSM-verbinding kunnen verstoren en onderbreken.

Een klasse 4 alarm is altijd aangesloten bij een PAC erkende meldkamer. Alleen na registratie bij PAC erkende meldkamer kan er een Kiwa-SCM certificaat worden afgegeven.

Klasse 5 alarm

Een klasse 5 alarm is een SCM-CCV erkend alarmsysteem. Het is echter niet een uitbreiding op een klasse 2 en 3 alarm, maar een extra toevoeging aan een klasse 4 alarm.

Een klasse 5 alarm is namelijk altijd gekoppeld aan een klasse 3 alarm. Zodra er een inbraak plaats vindt, wordt er direct automatisch contact gemaakt met de meldkamer en wordt de politie ingeschakeld.

Bij een klasse 4 alarm dient u zelf de meldkamer te bellen bij vermissing en wordt er dan pas contact gezocht met de politie.

Heeft uw voertuig geen Kiwa-SCM goedgekeurd klasse 5 alarm, maar heeft u deze wel nodig voor de verzekering, dan kan Car Comfort Systems uw auto voorzien van een klasse 5 alarm en certificeren volgens de Kiwa-SCM richtlijnen. In de praktijk zien we eigenlijk nooit dat er af fabriek een klasse 5 alarm is gemonteerd.

Bij een alarm klasse 5 moet gebruik worden gemaakt van een basisbeveiliging. De basisbeveiliging moet minimaal een klasse 3 alarm zijn. In de praktijk zien wij nooit een klasse 2 alarm als basisbeveiliging.

Wat doet een klasse 5 alarm precies?

Een auto voorzien van een Klasse 5 systeem kan nadat deze is gestolen worden getraceerd. Het systeem geeft de locatie van het voertuig door aan een Particuliere Alarm Centrale (PAC). Deze centrale heeft direct contact met de politie. Zij kunnen het voertuig, wanneer gesignaleerd, direct opsporen. Klasse 5 is een systeem dat 24/7 automatisch de positie van het voertuig kan bepalen en real-time kan doorgeven aan een PAC en is daarnaast een startonderbreker/blokkeersysteem. Dit systeem is minimaal voorzien van de volgende functies:

  • Real-time positiebepaling;
  • Directe communicatie met een PAC;
  • Blokkeersysteem dat verplaatsing van het voertuig op eigen kracht kan voorkomen. Deze blokkering kan bediend worden door de PAC;
  • Er is altijd een gecertificeerd beveiligingssysteem klasse 3 aanwezig.

De extra startblokkering is ter preventie van Jamming.:

Jamming is kortweg het verstoren van signalen. Het voertuigvolgsysteem in uw auto heeft een continue GSM-verbinding om in verbinding te blijven met onze servers en de alarmcentrale. Die GSM-verbinding is nodig om een alarmmelding te kunnen versturen. Dat weet de gemiddelde autodief inmiddels ook en die weet ook dat er apparaten zijn, jammers, die GSM-verbinding kunnen verstoren en onderbreken.

Een klasse 5 alarm is altijd aangesloten bij een PAC erkende meldkamer. Alleen na registratie bij PAC erkende meldkamer kan er een Kiwa-SCM certificaat worden afgegeven.

Benieuwd naar wat wij voor u kunnen betekenen?

Klasse KE01 alarm

Een KE01 alarmsysteem is een beveiliging tegen het gevreesde relais attack. Met een KE01 Keyless Protector zet u hackers buiten spel. De Protector wordt in het batterijencompartiment van de autosleutel geplaatst en is daarmee volledig onzichtbaar. De KE01 Keyless Protector detecteert dankzij een bewegingssensor wanneer de sleutel in gebruik is en wanneer niet. Zodra de sleutel enkele minuten stil ligt zal de sleutel automatisch uitschakelen. De KE01 Keyless Protector verbreekt de connectie tussen batterij en sleutel zodat hij niet meer te vinden is door hack apparatuur.

De KE01 Keyless Protector is specifiek ontwikkeld om een antwoord te bieden tegen de gevreesde relay attack. Bij een relay attack wordt er gebruik gemaakt van het signaal van de autosleutel. De crimineel verlengt het signaal dat de autosleutel uitzendt waardoor de auto opent alsof hij de sleutel in de hand heeft. Het alarmsysteem van de auto zal dan ook niet afgaan. Diefstal via het keyless entry systeem is momenteel de meest toegepaste diefstaltechniek.

Kiwa-SCM heeft de KE01 certificering ook toegepast om diverse originele alarmsystemen van voertuigen met keyless entry of keyless go te kunnen certificeren als klasse 3 alarmsysteem.

 

Klasse TV01 alarm

Ook een alarm klasse TV01 is net als een klasse 4 en 5 alarm een volgsysteem. De werking is echter wel anders.

Bij een peilzender wordt gebruik gemaakt van alternatieve opsporingsmethodes op basis van hoge en lage frequenties, in samenwerking met of zonder GPS/GSM/GPRS en RF. Een TV01 terugvindsysteem geeft geen live locaties weer, maar wordt een keer per dag uitgepeild.

Door uw voertuig te voorzien van een Kiwa SCM TV01 gecertificeerd terugvindsysteem is de auto na diefstal eenvoudig te lokaliseren en terug te halen. De peilzender zendt signalen uit via GSM, GPS en RF. In geval van diefstal en melding bij de meldkamer zendt de peilzender elk uur een signaal uit via het GSM/GPS netwerk en elke seconde via radio frequentie. Met behulp van deze signalen is het gestolen object nauwkeurig te lokaliseren en terug te vinden.

Is de eis van de verzekeraar een klasse 4 of 5 alarmsysteem of een klasse TV01(peilzender), dan is de peilzender een voordeliger oplossing. Goedkoper in aanschaf en ook goedkoper qua abonnement.

Een klasse TV01 alarm is altijd aangesloten bij een PAC erkende meldkamer. Alleen na registratie bij een PAC erkende meldkamer kan er een Kiwa-SCM certificaat worden afgegeven.

Overige elektronica

Natuurlijk is er nog veel meer auto elektronica op de markt. Heeft u een vraag over iets wat u niet op onze site kunt vinden, schroom dan niet om contact met Car Comfort Systems op te nemen.

Of heeft u misschien zelf al de producten maar ziet u het niet zitten om het zelf te monteren, ook dan kunnen wij u wellicht helpen.

Benieuwd naar wat wij voor u kunnen betekenen?

Onze locatie

HEEFT U NOG EEN VRAAG?

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Car Comfort Systems
OFFERTE AANVRAGEN